Χρήσιμες Οδηγίες
Με σκοπό την βέλτιστη και οικονομικότερη λειτουργία του αυτοκινήτου σας, σας προτείνουμε να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές.
1. Οδηγείτε προνοητικά
Η μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου παρατηρείται κατά την διάρκεια της επιτάχυνσης. Συγκεκριμένα, η ενέργεια που καταναλώνεται κατά την επιτάχυνση, χάνεται με την μορφή θερμότητας μέσω του φρεναρίσματος του αυτοκινήτου. Συνεπώς, είναι προτιμότερη η διατήρηση σταθερής ταχύτητας, με όσο το δυνατόν λιγότερες επιβραδύνσεις αλλά και επιταχύνσεις.
Χρήσιμες Συμβουλές:
• Μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τις κατηφόρες στο δρόμο,
• Μην επιταχύνετε όταν πρόκειται στα επόμενα μέτρα να σταματήσετε σε κοντινή απόσταση (πχ. σε κόκκινο φανάρι, σήμανση «STOP» κ.λπ.), και
• Μην ανοίγετε το air-condition όταν οδηγείτε με μεγάλη ταχύτητα, διότι αυξάνετε τις πιθανότητες να «σκάσει» ο κομπρέσορας του αυτοκινήτου.
2. Προσοχή στα ελαστικά του οχήματος
Η χαμηλή πίεση των ελαστικών δημιουργεί αυξημένη αντίσταση στην κύλιση, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η φθορά των ελαστικών και ταυτόχρονα η κατανάλωση καυσίμου.
Χρήσιμη Συμβουλή:
• Η κατάλληλη πίεση των ελαστικών αναγράφεται στο βιβλίο χρήσης του κατασκευαστή, όπως και σε αναρτημένο πίνακα στην κολόνα της πόρτας του οδηγού.
3. Εκμεταλλευτείτε τις σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων
Η έγκαιρη επιλογή της αμέσως υψηλότερης ταχύτητας βοηθά σημαντικά στην οικονομία καυσίμου.
4. Αποφεύγετε να αφήνετε τον κινητήρα να λειτουργεί στο ρελαντί (ρελαντί= στην ελάχιστη δυνατή λειτουργία του αυτοκινήτου)
Έπειτα από 30-40 δευτερόλεπτα εκτός λειτουργίας του κινητήρα, η εξοικονόμηση καυσίμου είναι μικρότερη από την ποσότητα καυσίμου που χρειάζεται για την επανεκκίνηση του κινητήρα, με αποτέλεσμα να καταναλώνεται περισσότερο καύσιμο.
5. Συντηρήστε το όχημα σας σύμφωνα με το χρονικό διάστημα & τις διεργασίες που προβλέπει ο κατασκευαστής
Ένα όχημα με αρρύθμιστο και μη συντηρημένο κινητήρα μπορεί να παρουσιάσει αύξηση έως και 10-15% στην κατανάλωση καυσίμου, ενώ μπορεί να αποτελέσει ιδιαίτερα επικίνδυνο όχι μόνο για τον οδηγό και τους επιβάτες, αλλά και για τα άλλα οχήματα κοντά σε αυτό.
Σε περίπτωση εμφάνισης της ένδειξης της λυχνίας θερμοκρασίας στο ταμπλό του οχήματός σας, σας συνιστούμε να διακόψετε την λειτουργία του κινητήρα και να ελέγξετε οπτικά το όχημά σας για πιθανές τις δυσλειτουργίες, όπως διαρροή αντιψυκτικού. Έπειτα, ακινητοποιήστε το όχημά σας και καλέστε την οδική βοήθεια.
Ο αριθμός της οδικής βοήθειας διαφέρει για κάθε οδηγό αναλόγως με την ασφαλιστική εταιρεία που είναι ασφαλισμένο το όχημά σας και αναγράφεται συνήθως στο συμβόλαιο ασφάλισης του οχήματος.
6. Αποφύγετε να μεταφέρετε άσκοπα φορτία & Εξοικονομήστε καύσιμα
Για κάθε 100 επιπρόσθετα κιλά που μεταφέρετε, αυξάνεται η κατανάλωση του καυσίμου κατά 1 λίτρο ανά 100 χλμ., για αυτό το λόγο σας συνιστούμε να αποφεύγετε την μεταφορά άσκοπων φορτίων.
Ο καταλύτης και ο κινητήρας του οχήματός σας, χρειάζεται να αποκτήσουν κατάλληλη θερμοκρασία, ώστε λειτουργήσουν ορθά. Ένας «κρύος» κινητήρας καταναλώνει 30-40 λίτρα ανά 100 χλμ. αμέσως μετά την εκκίνηση του. Μετά από περίπου 1 χλμ. η κατανάλωση αυτή μειώνεται στα 20 λίτρα και μετά από περίπου 4 χλμ. ο κινητήρας έχει αποκτήσει την κατάλληλη θερμοκρασία, για να λειτουργήσει ορθά και να καταναλώνει καύσιμα σε φυσιολογικά επίπεδα.
Χρήσιμες Συμβουλές:
• Να αφαιρείτε την σχάρα οροφής του οχήματός σας, όταν δεν την χρησιμοποιείτε, καθώς αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου σας και κατά συνέπεια η κατανάλωση καυσίμου και η επιβάρυνση του περιβάλλοντος.
7. Προστασία & Συντήρηση φρένων
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης φρεναρίσματος, αν τα φρένα δεν είναι καλά συντηρημένα, το όχημα θα ακινητοποιηθεί σε διπλάσια απόσταση, από ότι θα έπρεπε. Το χείριστο σενάριο είναι τα μαρκούτσια φρένων να είναι παλιά και ξεραμένα και να σπάσουν, να χυθεί το υγρό φρένων, και αντ’ αυτού να μη «πιάσουν» καθόλου τα φρένα. Η αποφυγή των παραπάνω περιπτώσεων, επιτυγχάνεται μέσω της αλλαγής των φρένων κάθε δύο (2) χρόνια, όπως συστήνουν οι κατασκευαστές.
Όσον αφορά τους δίσκους και τα τακάκια των φρένων, η συχνότητα αντικατάστασης εξαρτάται κυρίως από τον τρόπο οδήγησης και αλλάζονται όταν διαπιστώνονται σημάδια φθοράς. Σε περίπτωση ένδειξης φθοράς (όπως ο θόρυβος, οι κραδασμοί ή προειδοποιητικές λυχνίες κλπ.) παρακαλείστε να μην τις αγνοείται. Συστήνεται ο έλεγχος για υπερθέρμανση του υγρού φρένων και της στάθμης του.
Χρήσιμες Συμβουλές:
• Να μην φρενάρετε έντονα μέσα σε λακκούβες με νερό, καθώς ενδέχεται να στραβώσουν οι δίσκοι των φρένων αλλά και να εκτροχιαστεί το αυτοκίνητο από την πορεία του,
• Να τηρείτε τις αποστάσεις ασφαλείας, αποφεύγοντας το απότομο φρενάρισμα, έτσι ώστε να πατάτε φρένο προοδευτικά (σιγά σιγά) και όχι απότομα για «κοκκάλωμα» του αυτοκινήτου πάρα μόνο αν υφίσταται ανάγκη,
• Να μειώνετε την ταχύτητα του αυτοκινήτου πριν διανύσετε την στροφή και όχι κατά την διάρκεια, και
• Όταν έχετε πορεία σε μακριά κατηφόρα, διατηρείστε μικρότερη σχέση (χαμηλή ταχύτητα) στο κιβώτιο ταχυτήτων, ώστε να μην αναπτύσσετε μεγάλη ώθηση και να μην φρενάρετε περισσότερο με τη χρήση του πεντάλ καταπονώντας τα φρένα.
8. Συντήρηση υγρού ψύξης
Το υγρό ψύξης παρέχει αντισκωριακή προστασία στο σύστημα, μειώνοντας την δημιουργία αλάτων. Συστήνεται ο τακτικός έλεγχος του αντιψυκτικού.
Χρήσιμες Συμβουλές:
• Ποτέ να μην συμπληρώνετε σκέτο νερό μέσα στο σύστημα του κινητήρα, πάρα μόνο σε έκτακτη περίπτωση για να μην βράσει ο κινητήρας – πιθανόν λόγω διαρροής των υγρών – και αμέσως μόλις βρεθείτε στο συνεργείο, αντικαθίσταται από ειδικό αντιψυκτικό ή «παραφλού»,
• Η στάθμη πρέπει να βρίσκεται μεταξύ των ενδείξεων «minimum» και «maximum», αν βρίσκεται χαμηλότερα, πρέπει να συμπληρώσετε και φυσικά εάν η πλήρωση του υγρού γίνετε συχνά, δεν δικαιολογείτε από φυσιολογική εξάτμιση, τότε επιβάλετε να διερευνηθεί η πιθανότητα διαρροής του συστήματος, και
• Μην ανοίγετε το ψυγείο όταν ο κινητήρας είναι ζεστός, αφού τα υψηλής θερμοκρασίας υγρά που βρίσκονται υπό πίεση, μπορεί να πεταχτούν και να προκαλέσουν σοβαρά εγκαύματα. Σε κάθε περίπτωση επισκεφτείτε μας, ώστε να πραγματοποιήσουμε έλεγχο μέσω της χρήσης ειδικού πιεστικού μηχανήματος.
9. Συντήρηση Συμπλέκτη (Πλατό – Δίσκος- Ρουλεμάν)
Ο συμπλέκτης αποτελείται από τον δίσκο, που έχει υψηλό συντελεστή τριβής, και το πλατό, το οποίο είναι βιδωμένο στον σφόνδυλο (βολάν) του κινητήρα. Ο δίσκος και το πλατό, 2 διαφορετικά εξαρτήματα, συνεργάζονται στο σύστημα του συμπλέκτη. Λόγω της συνεχούς τριβής, φθείρονται ομοιόμορφα. Η αντικατάσταση μόνο ενός, μπορεί να φέρει ανισορροπία, πρόωρη φθορά και δυσλειτουργίες. Για ομαλή λειτουργία, αξιοπιστία και μακροζωία, προτείνεται η αντικατάστασή τους ως σετ.
Σε περίπτωση φθοράς του συμπλέκτη, ως οδηγός, μπορείτε να παρατηρήσετε τις εξής ενδείξεις: α) το πεντάλ του συμπλέκτη σκληραίνει, β) πατάτε το πεντάλ του συμπλέκτη αλλά η ταχύτητα δεν μπαίνει ή ζορίζεται να μπει, γ) ενώ πατάτε γκάζι και ο κινητήρας παίρνει στροφές, το όχημα δεν επιταχύνει, δ) το αυτοκίνητο «πατινάρει». Αν διαπιστώσετε κάτι από τα παραπάνω επιστεφτείτε το συνεργείο μας, ώστε η ομάδα των έμπειρων μηχανικών μας να πραγματοποιήσει τον αναγκαίο διαγνωστικό έλεγχο και να διαπιστώσει την αναγκαιότητα αντικατάστασης του.
Χρήσιμες Συμβουλές:
• Όταν είστε στο φανάρι βάλτε την ταχύτητα στη νεκρά και μην κρατάτε πατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη,
• Να μην κρατάτε το πόδι μονίμως στον συμπλέκτη, αλλά ούτε να ξεκουράζετε το χέρι σας στο κιβώτιο ταχυτήτων,
• Όταν πατάμε το πεντάλ του συμπλέκτη, να κάνετε όλη την κίνηση έως το τέρμα του πεντάλ, και
• Μην «παίζετε» με τον συμπλέκτη και τον μοχλό ταχυτήτων.
10. Έλεγχος αυτοκινήτου πριν από εξορμήσεις
Είναι πολύ σημαντικό να είναι καλά συντηρημένο το αυτοκίνητο πριν διανύσει μεγάλη χιλιομετρική απόσταση, διότι εξαρτάται από αυτό η οικονομική, αξιόπιστη και ασφαλής λειτουργία του. Επομένως, σας συνιστούμε, να πραγματοποιήσετε ένα βασικό έλεγχο, καθώς και να διαθέτετε τα απαραίτητα στο αυτοκίνητο. Σε κάθε περίπτωση, ο έλεγχος που πραγματοποιείται λίγη ώρα πριν ξεκινήσετε το ταξίδι, δεν υποκαθιστά το service από εξειδικευμένο μηχανικό σε τακτά χρονικά διαστήματα. Ιδανικά, πριν την αναχώρησή σας, σας συστήνουμε να έχετε πραγματοποιήσει service του αυτοκινήτου σας, καθώς και να επισκεφτείτε το συνεργείο μας για ένα τυπικό έλεγχο.
Ο τυπικός αυτός «έλεγχος ταξιδιού», που πραγματοποιείται στο χώρο του συνεργείου από εξιδεικευμένο μηχανικό, διασφαλίζει την καλή απόκριση διάφορων συστημάτων, καθώς και την επάρκεια των υγρών (όπως τα λάδια του κινητήρα, τα υγρά φρένων, τα υγρά υδραυλικού τιμονιού, τα αντιψυκτικά κινητήρα, τα υγρά πλυσίματος παρμπρίζ, οι βαλβολίνες/λάδια σασμάν και διαφορικού, το υγρό κλιματισμού), ούτως ώστε να ταξιδεύετε με ασφάλεια και σιγουριά.
Σε περίπτωση μη διαθέσιμου χρόνου για επίσκεψη στον μηχανικό σας, επιβάλετε, ως οδηγός, να ελέγξετε τυπικά τα παρακάτω βασικά σημεία:
• Φώτα, φλας και αλάρμ του αυτοκινήτου σας για σωστή και πλήρη λειτουργία και προβαίνουμε στις απαραίτητες αντικαταστάσεις λαμπτήρων,
• Πίεση στα ελαστικά μας πρέπει να είναι αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής καθώς επηρεάζει άμεσα την κατανάλωση καυσίμου. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι πολύ φορτωμένο, βάζουμε 3-4 psi (πίεση ελαστικών) παραπάνω,
• Σύστημα πλύσης ανεμοθώρακα – παρμπρίζ, πιτσιλίθρες και υαλοκαθαριστήρες να βρίσκονται σε καλή κατάσταση, ώστε να υπάρχει καλή ορατότητα. Σε περίπτωση που τα λαστιχάκια είναι φθαρμένα τα αντικαθιστούμε,
• Στάθμη των υγρών (όπως λάδια, παραφλού, υγρά φρένων, υγρά τιμονιού, υγρά παρμπρίζ), ελέγχετε αν είναι σε φυσιολογικά επίπεδα και όσα βρίσκονται κάτω από την ένδειξη «minimum» συμπληρώνετε υγρό. Σε περίπτωση που δεν μπορείτε να συμπληρώσετε υγρό για οποιοδήποτε λόγο, επισκεφθείτε τον μηχανικό μας,
• Ποιότητα των φρένων εάν έχουν καλή επαναφορά,
• Κατάσταση ελαστικού ρεζέρβας και τα εργαλεία αντικατάστασης του τροχού ή το κιτ επιδιόρθωσης (εάν δεν διαθέτετε ρεζέρβα), καθώς και το προειδοποιητικό τρίγωνο, και
• Έλεγχος διαθεσιμότητας πυροσβεστήρα και του κουτιού πρώτων βοηθειών.
Μην ξεχνάτε, η ομάδα μας είναι στην διάθεσή σας να σας εξυπηρετήσει, ώστε να βρεθεί η κατάλληλη λύση σε οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει σχετικά με το αυτοκίνητό σας.
Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Τηλεφωνήστε μας τώρα στο τηλέφωνο (+30) 2310523365 και (+30) 2310515698.